Çorlu Mühendislik Fakültesi
2023-04-14

TÜBİTAK 2209A ve TEKNOFEST



 

TÜBİTAK 2209/A

Çorlu Mühendislik Fakültesi Biyomedikal Mühendisliği bölümü 4. sınıf öğrencilerinden Hasret Tuba Atın, Remziye Altundağ, Şevval Süzer ve Vahide Gökçe Asoğlu, Dr. Öğrt. Üyesi İsmail Devecioğlu danışmanlığında gerçekleştirdikleri bitirme projelerine TÜBİTAK 2209/A’dan destek almaya hak kazanmıştır. Hasret Tuba Atın ve Şevval Süzer önerdikleri projede kas aktivitesini optik olarak ölçmeyi ve ölçülen sinyalleri kullanarak bilgisayar ortamında oyunlaştırılmış bir rehabilitasyon sistemini kontrol etmeyi amaçlamıştır. Vahide Gökçe Asoğlu ve Remziye Altundağ da önerdikleri projede rutin elektromiyografi işaretlerini ölçerek sanal ortamda el/bilek rehabilitasyonunu amaçlayan bir sistem geliştirmeyi amaçlamışlardır. Her iki projenin hedefinde de sağlık kurumlarında fizik tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerindeki yoğunluğu azaltmak, hastaların motivasyonunu yüksek tutarak tedavi sürecinin ev ortamında uzun süreli gerçekleştirilmesini sağlamak ve hastanın gördüğü faydayı arttırmak yer almaktadır.
 

TEKNOFEST

Çorlu Mühendislik Fakültesi Biyomedikal Mühendisliği bölümü 4. sınıf öğrencilerinin oluşturduğu ve danışmanlıklarını Dr. Öğrt. Üyesi İsmail Devecioğlu’nun yaptığı BERCESTE ve BİMAY takımları TEKNOFEST 2023 etkinliğinin Sağlık ve İlk Yardım kategorisinde finale kalmıştır.

BERCESTE takımı (Hasret Tuba Atın, Remziye Altundağ, Şevval Süzer ve Vahide Gökçe Asoğlu) “Fizyoterapi Amaçlı Kablosuz Optomiyografi Sisteminin Tasarımı” başlıklı projelerinde hasta bireylerin iyileştirilip hareket verimini sağlama ve sürecin devamlılığı adına ön koldaki kas aktivitesini ölçen bir kol bandı tasarımı ve ölçülen sinyallerle kontrol edilen egzersiz amaçlı bir bilgisayar oyunu geliştirmiştir. Optomiyografi (OMG) yöntemi ile çalışan kol bandı, optik sensörler yardımıyla fleksiyon ve ekstansiyon bilek hareketleri sırasındaki ön kol kaslarındaki yer değişimini ölçmektedir. Fizyoterapi oyunun kontrolü bileğin sağa ve sola ya da yukarı aşağı hareketiyle sağlanmaktadır.

BİMAY takımı (Ayşenur Yürük, Mechmet Moumin, Nuri Arslan ve Şevval Bay) “Oyunlaştırılmış Rehabilitasyon Cihazı” başlıklı projelerinde üzerinde sensörler bulunan bir eldiven tasarlamışlar ve elin hareketlerini bilgisayar ortamına aktararak sanal bir model elin kontrolünü sağlamıştır. Ayrıca sanal ortamdaki elin yine sanal ortamdaki bir nesneyle temasını ayarlanabilir sertlikli bir eyleyiciyle kullanıcının eline aktarmayı amaçlamaktadırlar. Böylece sertlikleri yumuşaktan serte doğru değişen farklı meyve ve sebzelerin suyunu sıkma amacı olan bir oyunla el sıkma egzersizleri yapılabilecektir. Bu sistemle tedavi sürecini sanal ortama aktararak, oyunlaştırılmış sağlık hizmetleriyle rehabilitasyon sürecini eğlenceli hale getirmek, hasta motivasyonunu ve tedavi sürecinin faydasını arttırmak hedeflenmiştir.