Çorlu Mühendislik Fakültesi

Elektronik imzamın süresi yakında bitecek. ne yapmalıyım?



Eğer elektronik imzanızı kurumumuzdan aldıysanız; sürenizin bitimine en erken 2 ay kala, yenileme işlemi için başvurunuz otomatik olarak yapılacaktır ve sonrasında “nku” uzantılı mailinize KamuSM'den başvuru işleminizi tamamlayabilmeniz için bir mail gelecektir. (Konuyla ilgili olarak EBYS üzerinde duyurular yapılacaktır. Duyuruları ve maillerinizi mutlaka takip ediniz). Sertifikanızın üretilebilmesi için KAMU SM Online İşlemler sayfasından NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Başvurularım menüsünde yer alan Nitelikli Elektronik Sertifika başvurunuzu seçip ekranlarda ilgili alanları doldurarak başvurunuzu tamamlamanız gerekmektedir. İşleminizi e-imzanız veya daha önceden e-onay verdiyseniz e-onay ile tamamlayabilirsiniz. Onay işlemi bittikten sonra başvurularım bölümünde "Üretim bekleniyor" uyarısı çıkacaktır. Eğer bu uyarıyı göremiyorsanız işleminiz tamamlanmamış demektir. Bu durumda onay verme işlemini tekrardan yapınız. Ayrıca e-imzanız veya e-onay ile işlemi tamamlayamazsanız yeni sertifika üretimi için başvuru formunuzun ıslak imzalı halini Bilgi İşlem Daire Başkanlığına teslim etmeniz gerekmektedir. 

Eğer elektronik imzanızı başka bir kurumdan aldıysanız; sürenizin bitmesine 2 ay kala biriminiz tarafından Kurum Arşiv Birimine elektronik imzanızın süresinin bittiğine ve yenisinin talep edildiğine dair bir yazı yazılması gerekmektedir. (Bu yazıda e-imzanızı daha önce çalıştığınız kurumdan aldığınızı mutlaka belirtiniz. Ayrıca ad, soyad, TC kimlik numarası ve "nku" uzantılı mail bilgisini de mutlaka ekleyiniz.) Bu yazıya istinaden e-imza başvurunuz yapılacak ve sonrasında “nku” uzantılı mailinize gelecek olan yönergeye göre formu doldurmanız gerekecektir.

 

Arama Sonuçları