Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü, Avrupa Birliği tarafından destek almaya hak kazanan ULySSES Projesinde İş Paketi Liderliğini Üstlendi
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Çorlu Mühendislik Fakültesi Çevre Mühendisliği Bölümü’nün ortak olarak yer aldığı Interreg NEXT MED Programı kapsamındaki ULySSES (sUstainable and innovative soLutions based on low-coSt, low-emissions bio(technologieS) for rEsource recovery from edible oilS manufacturing processes) projesi, Avrupa Birliği tarafından desteklenmeye hak kazanmıştır. Universitat Autònoma de Barcelona koordinatörlüğünde yürütülecek projede İspanya, İtalya, Türkiye, Lübnan, Mısır, Ürdün ve Tunus'tan üniversiteler, araştırma kuruluşları ve sektör temsilcileri bir araya gelmektedir. Proje; Akdeniz bölgesinde sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve yeşil dönüşüm odaklı uluslararası iş birliklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Proje kapsamında yürütülecek olan WP3 – Water Recovery and Reuse (Su Geri Kazanımı ve Yeniden Kullanımı) başlıklı iş paketi Prof. Dr. Elçin Güneş yürütücülüğünde gerçekleştirilecektir. Proje ekibinde; Prof. Dr. Süreyya Meriç Pagano, Prof. Dr. Yalçın Güneş, Prof. Dr. Gül Kaykıoğlu, Prof.Dr. Asude Hanedar, Doç. Dr. Can Burak Özkal ve Araş. Gör. Dr. Burçin Coşkun yer almaktadır. Projede, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi'nin yanı sıra sektör temsilcileri de iştirakçi ortak olarak yer almaktadır. Bölgenin önemli tarımsal sanayi kuruluşlarından TRAKYABİRLİK ve Türkiye'nin önde gelen ihracatçı kuruluşlarından Akdeniz İhracatçı Birlikleri, proje çıktılarının uygulamaya aktarılması, sektörle buluşturulması ve yaygınlaştırılması süreçlerine katkı sunacaktır.
Interreg NEXT MED programa ilişkin detaylı bilgiye aşağıdaki bağlantı üzerinden ulaşılabilmektedir: