Çorlu Mühendislik Fakültesi

Halil tÜmtÜrk



 

HEDEF BÜYÜTMEK

 

Öğrenim hayatım boyunca hep başarılı bir öğrenciydim. İlkokulu “pekiyi”, ortaokul ve liseyi ise “teşekkürname” ile bitirdim.

Beş çocuklu bir ailenin en küçüğü olarak babam benim okuyup bir mevkii sahibi olmamı çok istiyordu. ÖYS sınavından tercihlerimi tutacak bir puan alamamıştım ve çok üzülmüştüm. Benim dönemimden arkadaşlarımdan birkaçı Gıda Mühendisliği, Matematik Öğretmenliği, Tıp Fakültesi ve Veterinerlik gibi bölümleri kazanmışlardı. Onlar gibi başarılı olamadığım için bir eziklik hissediyordum. Tercihlerimi sıralarken, öncelikle Elektronik Müh. olan 4 yıllık Fakülteleri sonra da Elektronik Teknikerliği olan 2 yıllık Yüksekokulları yazmıştım. Babam benim üzüldüğümü anlamış olacak ki bu konuda araştırma yapmış ve bir gün bana “2 yıllık Yüksekokuldan başarılı olan öğrenciler 4 yıllık Fakülteye dikey geçiş yapabiliyormuş” dedi. Bunun üzerine ben de ÖSS puanımın tuttuğu T.Ü. Tekirdağ M.Y. O Elektronik Teknikerliği bölümüne kaydımı yaptırdım. Artık hedefim buradan başarılı bir şekilde %10’a girip mezun olmak ve dikey geçiş yapmaktı. Ancak 1.sınıfın ilk döneminde bazı meslek derslerinden umduğum sonuçları alamadım ve biraz ümitsizliğe kapıldım. Başarısız olmamın birçok sebepleri vardı: İlk defa ailemden uzakta yaşıyordum, öğrenci yurdunda yedek listede olduğumdan Çorlu’daki bir akrabamın evinde kalıyordum, iklim ve çevre değişiklikleri, alışma süresi v.s.

İkinci dönem hem yurda yerleşmiştim hem de belli bir arkadaş grubu edinmiştim. Hiçbir dersi kaçırmıyor, gerekli notları tutuyor ve anlamadığım konularda hocalarıma soruyordum. Sınavlara hazırlanırken yazarak çalışıp, örnekleri birkaç defa kendim çözüyordum ve takıldığım bir yer olursa bilen bir arkadaşıma danışıyordum. Yani birbirimizle bilgi alışverişi yapıyorduk. Böyle olunca da hem yardımlaşmamız hem de arkadaşlık bağlarımız gelişti. İki yıl sonunda en yakın arkadaşım olan Umur YALÇIN “89” ortalama ile bölüm birincisi ve ben de “82” ortalama ile bölüm ikincisi olarak mezun olduk. Daha sonra iki yıl staj zorunluluğunu yerine getirerek dikey geçiş yapmak için her ikimiz de üniversitelerin Elektronik Müh. bölümlerine başvurduk. Umur “Yıldız Teknik Üniv. Elektronik Müh.” ne, ben de “Uludağ Üniv. Elektronik Müh.” ne dikey geçiş yaptık. Artık yeni hedefim üniversiteyi bitirip Mühendis olmaktı. Çok şükür onu da aynı azimli çalışma ile başardım. Askerliğimi de bir an önce yaparak kendime özel sektörde bir iş buldum. ASET Telekom’da Abone Tesis işlerinde 8 ay şef olarak çalıştıktan sonra Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin açmış olduğu mülakat sınavını kazanarak Bursaray’da Kontrol Müh. olarak görev yaptım. Bu esnada ileride Meslek Liselerinde teknik öğretmenlik yapabilmek için Uludağ Üniv. Eğitim Fakültesi’nin açtığı “Pedagojik Formasyon” derslerini aldım. Gündüzleri çalışıyor akşamları da formasyon derslerine gidiyordum. O zamanlar çalıştığım işyerindeki arkadaşlarım “Ne yapacaksın öğretmen olup da” diye dalga geçiyorlardı ama ben yeni bir hedef koymuştum önüme: Teknik öğretmen olmak.

Maaşlar işin sorumluluk derecesine göre çok düşük olduğundan iki yıl çalıştıktan sonra Bursaray’dan kendi isteğimle istifa ettim. DMS-Öğretmenlik sınavı ile Akdeniz Üniv. Teknik Bil. M.Y.O.’nun açmış olduğu Öğretim Görevlisi Mülakat sınavına girdim(Sayın Yrd. Doç Dr.Aytekin ERDEM hocamın bilgilendirmesi ve yönlendirmesi ile).

Önce DMS-Öğretmenlik sınavından aldığım puanla Anadolu Teknik Lisesi’nde stajyer öğretmenlik yapmaya başladım. Birkaç ay sonra Akdeniz Üniv.’den de Öğretim Görevlisi kadrosuna atandığım yazısını aldım ve bir tercih yaparak Anadolu Teknik Lisesi’ndeki görevimden istifa edip Akdeniz Üniv. Teknik Bil. M.Y.O.’da Öğretim Görevlisi olarak çalışmaya başladım. Halen bu görevime devam etmekteyim.

Benim gibi birçok öğrencilerini yetiştirip belli bir yerlere gelmesini sağlayan öncelikle Tekirdağ Meslek Yüksekokulu Hocalarıma ve diğer okullardaki öğretmenlerime emeklerinden dolayı sonsuz şükranlarımı sunuyorum.

 

Halil TÜMTÜRK 

Endüstriyel Elektronik Prog. Koordinatörü       

 

Arama Sonuçları